"La creativitat, la imaginació i el plaer per a l’escriptura hi són presents en tot moment."


M’agradaria explicar-vos la necessitat de la PictoEscriptura, però crec que si teniu l’oportunitat d’assistir a un d’aquests tallers, veureu com tot l’alumnat es transforma en protagonistes dinàmics d’una història no escrita. És una modalitat atractiva de treball que captiva a tot aquell alumnat que de vegades es sent poc motivat per les tasques escolars. Permet una flexibilitat compatible amb el treball d’eines més tradicionals. Per tant, tot hi suma.

La creativitat, la imaginació i el plaer per a l’escriptura hi són presents en tot moment. El plaer d’escriure i la motivació són un dels eixos fonamentals de l’aprenentatge, per tant tot allò que ens hi porti, serà positiu. Sabem que cadascú de nosaltres aprenem de maneres diferents, auditiva, visual o manipulativa, per tant, no té sentit, no oferir al nostre alumnat activitats que no contemplin totes les vies, la PictoEscriptura, ho fa. Escoltem, llegim, dibuixem, desxifrem, classifiquem, imaginem i sobretot, gaudim aprenent!

Un alt nombre de l’alumnat que acompanyem al llarg del seu procés d’ensenyament – 
aprenentatge, presenta un nivell competencial baix en l’escriptura o la lectura. Per tant, trobar l’eina motivacional, és bàsic i necessari per a realitzar la nostra bona praxis. Per aquell alumnat amb altes competències enriquim el text i les estratègies lingüístiques. Així doncs, permet el treball multinivell. Cadascú aporta i rep. M’agradaria esmentar que l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu també hi té cabuda, millora la seva autoestima i autoconcepte.

Un aspecte que cal destacar és el punt de vista inclusiu, la diversitat és una realitat social i escolar. Cal garantir l’èxit i l’espai individual de tot el nostre alumnat, per això és necessari assegurar espais on hi tinguin protagonisme. He pogut comprovar que amb aquestes activitats, aquest alumnat s’ha sentit important de la seva pròpia història. Hem pogut treballar de manera competencial, fent ús del treball cooperatiu i respectant les individualitats de cadascú. Val a dir, que l’autoestima puja i per tant podem crear un espiral de creixement mutu.

Les valoracions tant personals com de l’alumnat que represento han estat excel·lents, i ens han ajudat a trobar noves eines de treball. Aprendre junts i fer camí. Estem motivats per a pictoescriure i millorar doncs mancances lingüístiques, culturals o socials.

Txell Flix Quintana, mestre tutora de la classe de 5èA de l’escola Torre de la Miranda (Barcelona) 

No hay comentarios:

Publicar un comentario