A la primera sessió, VoxPrima presentà amb suport audiovisual la seva proposta creativa a l'aula.
Al llarg de la segona sessió, Anna Llauradó i Roser Ballesteros reflexionaren amb el professorat assistent sobre què posem en joc quan demanen a un nen que escrigui una narració i, al fil de les respostes, varen exposar com treballar l'escriptura creativa a l'aula. L'experiència va ser molt enriquidora, os adjuntem a aquest post el material utilitzat i la valoració que han fet d'aquesta formació els responsables dels Serveis Educatius de la zona.
Durant aquest curs i dins el Pla de Formació
del Professorat, vam buscar la possibilitat de realitzar una activitat de
formació per al professorat relacionada amb la llengua. Buscàvem experiències
que plantegessin formes diferents i dinàmiques de dinamitzar el treball
d’expressió.
Arran del contacte amb alguns professors ens
vam assabentar de l’existència d’uns tallers que potenciaven la creativitat i
estimulaven la creació literària per part de l’alumnat.
El contacte amb Voxprima i el treball a la
nostra zona va consistir en dues actuacions:
- Experimentació en un dels centres de la nostra zona. Es volia que l’experiència fos real, en contacte amb la població del nostre entorn i en un dels centres amb major ratio d’immigració de la zona. Per tant es tractava d’un repte veure quin seria el comportament de l’alumnat amb aquestes característiques i la “producció” que es derivaria de la seva actuació en aquell centre. Per cert, l’equip va intervenir en diferents curs.
La valoració de la
cap d’estudis va ser molt positiva
- Exposició al professorat de la zona de la experiència duta a terme en aquell centre. Durant dues sessions de dues hores l’Equip de Voxprima va explicar l’experiència, la filosofia i el contingut pedagògic de la seva intervenció amb l’alumnat. Aquesta exposició es va fer mitjançant material visual de com havia estat el procés i d’altra banda algunes de les “produccions” de l’alumnat del centre d’intervenció.
La nostra valoració ha estat molt positiva i
si atenem als comentaris i valoracions dels i les mestres assistents a la
formació, corrobora l’interès i adequació del treball per a les escoles amb les
característiques sòcio-econòmiques de la nostra zona.
Dolors Pijuan, assessora LIC del Servei
Educatiu Cornellà-Sant Joan Despé
Urbano Martínez, director del CRP , secretari
de la Comissió del PFZ i coordinador del Servei Educatiu Cornellà-Sant Joan
Despí
No hay comentarios:
Publicar un comentario